måndag 23 maj 2016

Mycke' nu

Denna stickar jag på mest nu och det är en Birch/Skira sjalen som finns på Ravelry. Det är nog den fjärde och denna gång gör jag den i en tråd silke från Stäket o dels en tråd Noro sock som tog slut och då hittade jag mitt alldeles egenförgade egenspunna garn i perfekta färgen! Det sistnämnda är det till höger. I övrigt har jag en sockstickning när jag åker spårvagn o inte har träningsgrejerna me😋.
På tal om att träna har jag kommit i gång bra o har fått extrahjälp av en instruktör på Lundbybadet där jag trivs bra. Tänk att jag sommarjobbade där som badvakt 1982. Det årtiondets regnigaste sommar o jag vaktade vid utebassängen.......

Jag har gjort mitt livs andra provlapp för att sticka en Kofta som heter Hamburgsund i Maja Manufakturs Hverdagsull i gult. Förlåt att jag inte länkar med allt finns på Ravelry.

Sotis prövade provlappen o den dög att ligga på. Nu hoppas jag att maskorna stämmer oxå...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar